HANDELSBEURS VOOR VIRTUELE BEDRIJVEN

Bedrijfsrealistisch handelen

Bedrijfsprocessen

Internationale transacties
De hoofdactiviteit op BELFAIR is handelsrelaties aanknopen met andere virtuele bedrijven (B2B) en persoonlijke aankopen (B2C) registeren van trainees of bezoekers.
De standhouders maken hierbij gebruik van hedendaagse tools om hun verkopen en leads te registreren. Zo geven zij bijvoorbeeld hun orders rechtstreeks in een ERP-systeem of in de Trade Fair Point-of-Sale (kassasysteem) in. Ze gebruiken interactieve tools tijdens het gesprek en presenteren hun assortiment en/of dienstverlening op originele wijze aan hun klanten.
Aangezien het virtueel bedrijf een concept is van learning by doing wordt er virtueel geld gebruikt en worden de goederen niet echt verzonden. Wel worden alle betalingen verricht in banksoftware en wordt de hele documentenstroom afgewerkt.
WEDSTRIJDEN (onder voorbehoud)

Elevator Pitch wedstrijd

Mystery Shopping wedstrijd

Sociale media wedstrijd
Elevator Pitch
In deze wedstrijd krijgen exposanten de kans om hun virtueel bedrijf aan de hand van een pitch (60 sec) voor te stellen.
Het is belangrijk om goed voorbereid te zijn. De volgende vragen moeten worden beantwoord:
- Wie zijn we?
- Wat is het product of de dienst?
- Wat is de meerwaarde voor de klanten?
Wil je je als virtueel bedrijf voorbereiden op deze wedstrijd? Op het internet vind je tal van voorbeelden, maar:
- wees origineel
- oefen met je collega’s en trainer(s)
- zorg voor een goed voorbereide pitch
Elke dag kiest onze jury namelijk meerdere winnaars voor deze wedstrijd.
Mystery Shopping
Tijdens de beurs worden de standhouders geëvalueerd door ervaren mystery shoppers.
De exposanten weten niet wie deze aankopers zijn en wanneer ze worden beoordeeld. De mystery shoppers evalueren de verschillende deelnemers op basis van duidelijke criteria. Belgische standhouders worden in hun moedertaal geëvalueerd, buitenlandse exposanten in het Engels.
Wil je je als standhouder voorbereiden op het bezoek van deze mystery shoppers? Bereid je voor aan de hand van rollenspelen met je collega’s en trainer(s) en ontwikkel een procedure voor:
- onthaal van je klanten
- doorverwijzing naar een verkoper
- presentatie van je virtueel bedrijf
- voorstelling van je assortiment/promotie
- registratie van orders
Ook binnen deze wedstrijd kiest onze jury de finalisten en winnaars.
Heel wat virtuele bedrijven hebben intussen een eigen Instagramprofiel en maken hier actief gebruik van binnen hun virtuele marketingstrategie.
Wij nodigen jullie uit om een leuke post te publiceren tijdens de BELFAIR beurs. Bovendien kan je er een leuke prijs mee in de wacht slepen!
Wil je deelnemen aan deze wedstrijd? Respecteer dan zeker volgende richtlijnen:
- tag @cofep.be in je post
- gebruik de hashtags #BELFAIR2024 #COFEP
- zorg ervoor dat we je virtueel bedrijf kunnen identificeren
Het COFEP-team zal zich buigen over alle inzendingen. We volgen de posts op die beantwoorden aan bovenstaande criteria. Originaliteit primeert voor de jury!
Door deel te nemen ga je akkoord dat COFEP je post deelt in zijn stories.
Bevestig je deelname tijdens je inschrijving!
Bevestig je deelname tijdens je inschrijving!
Inschrijven is voor deze wedstrijd overbodig!
MEETING POINT TRAINERS (onder voorbehoud)
We plannen een aantal activiteiten voor trainers in het Meeting Point naast het podium. Je krijgt de kans om je good practices uit te wisselen met collega’s en/of een stand van onderwijspartners te bezoeken.
CHILL ZONE (onder voorbehoud)
Je zal ongetwijfeld een pauze kunnen gebruiken of wat tijd nodig hebben om te ontspannen voor/na je verkopen. Voor de Chill Zone is er dan ook geen inschrijving nodig. Gewoon relaxen en genieten!