trade_fair

BELFAIR

 

BELFAIR is de jaarlijkse Belgische beurs voor virtuele bedrijven, georganiseerd door COFEP. Het is doorgaans een van de grootste beurzen voor virtuele bedrijven in Europa. Op een traditionele BELFAIR verwelkomen we meer dan 230 exposanten en 2500 bezoekers, verspreid over 2 dagen. De standhouders zijn virtuele bedrijven uit het secundair onderwijs, het hoger onderwijs en het volwassenenonderwijs.

<We_can_help/>

What are you looking for?

<Good_things_happen/> Welcome to Conference

BELFAIR 2020 by COFEP

Copyright @ 2019-2020

Follow us

>FAQ

Algemene info

Wat is BELFAIR?

BELFAIR is de jaarlijkse Belgische beurs voor virtuele bedrijven, georganiseerd door COFEP. Het is doorgaans een van de grootste beurzen voor virtuele bedrijven in Europa. Op een traditionele BELFAIR verwelkomen we meer dan 230 exposanten en 2500 bezoekers, verspreid over 2 dagen. De standhouders zijn virtuele bedrijven uit het secundair onderwijs, het hoger onderwijs en het volwassenenonderwijs.

Waar en wanneer vindt de volgende editie van BELFAIR plaats?

De editie van 2023 zal plaatsvinden in de Nekkerhal te Mechelen op 9 en 10 maart.

Waarom deelnemen aan BELFAIR?
  • Het is de eerste kans om je assortiment aan een live publiek voor te stellen.
  • Je kan je procedures uittesten.
  • Je leert andere virtuele bedrijven kennen en kan samenwerkingen aangaan.
  • Je hebt een stapel orders te verwerken na de beurs.
Hoe contacteer ik de organisatoren?

Stuur een mailtje naar belfair2023@cofep.be. Tijdens de beurs kan je ook terecht aan het COFEP-onthaal, vlakbij de ingang.

Deelname

Waar vind ik de BELFAIR reglementen?

Je kan deze downloaden op de pagina Registratie.

Waar vind ik het programma?

Een overzicht van de activiteiten vind je hier. De uurregeling vind je terug in het menu, onder Programma.

Wat zijn de huidige coronamaatregelen waarmee we rekening moeten houden?

Wij volgen altijd de laatste richtlijnen van de overheid.

Hoe bereid ik mijn deelname voor?

Een perfecte voorbereiding is een must voor een geslaagde beurservaring.

 

Wil je je voorbereiden als verkoper op de beurs?

Kijk dan hier bij de FAQ bij het onderdeel “Richtlijnen verkopen”.

 

Wil je je voorbereiden als aankoper op de beurs?

Bij de FAQ – “Richtlijnen aankopen” kan je alle tips hierover terugvinden.

We beschikken echter ook over 3 handige posters om te gebruiken bij de voorbereiding van je beursdeelname.

Wat doe je voor de beurs?
Wat doe je tijdens de beurs?
Wat doe je na de beurs?

Richtlijnen verkopen

Wat is de deadline voor registratie?

Doorgaans is inschrijven mogelijk tot 15 december 2022. We raden aan om de richtlijnen in de mail rond de inschrijving voor BELFAIR te volgen.

Hoe registreer ik mijn virtueel bedrijf als standhouder?

Meer informatie vind je op volgende pagina: https://belfair.be/nl/editie2023/registratie/

Moet ik standengeld betalen als verkoper?

Om deel te nemen aan BELFAIR betaal je vooraf:

  • 200 EUR voor 1 dag
  • 300 EUR voor 2 dagen

De betalingsgegevens staan vermeld op de factuur.

Hoe bereid ik me als verkoper voor op Belfair?

Blink tijdens Belfair met je team uit in:

  • professionaliteit
  • klantvriendelijkheid
  • commerciële kennis

Dit vraagt een heel grondige voorbereiding! We helpen je alvast op weg met deze handige check-list voor beurzen.

Hoe kan ik orders verwerken tijdens de beurs?

Er zijn tal van mogelijkheden:

  • in Trade Fair Point-of-Sale (POS)
  • rechtstreeks in ERP (Business Central/ Odoo/ Exact Online)
  • via je webshop
  • in je eigen systeem

Richtlijnen aankopen

Hoe kan ik aankopen doen?

Maak je deel uit van een virtueel bedrijf?

  • Je kan zowel bedrijfsaankopen als persoonlijke aankopen doen.
  • Je kan betalen via de bedrijfsrekening, de persoonlijke rekening, de PE-creditcard, de beurskaart of in sommige gevallen gewoon cash.

Maak je (nog) geen deel uit van een virtueel bedrijf?

  • In dat geval doe je persoonlijke aankopen. Hou bij het plaatsen van bestellingen rekening met een realistische hoeveelheid.
  • Je kan betalen met een beurskaart of in sommige gevallen gewoon cash.

Vragen over de betaalmiddelen? Ga hier in de FAQ naar het onderdeel “Transacties en betalingen”.

Hoe bereid ik mijn aankopen voor?

Je kan de deelnemerslijst downloaden op de BELFAIR website. De lijst van standhouders zal enkele weken voor de opening van de beurs beschikbaar zijn.

Zijn externe bezoekers welkom?

Ja, ook externe bezoekers (directie/management/ collega’s/ …) kunnen aankopen doen op onze BELFAIR beurs. Personen die geen deel uitmaken van een virtueel bedrijf kunnen zich eveneens registreren op de pagina Registratie: https://belfair.be/nl/editie2023/registratie/

Decoratie & tools

Welke uitrusting heb ik nodig?

Als standhouder moeten je verkopers minimaal beschikken over:

  • een mooi aangeklede stand
  • meerdere laptops waarop orders geregistreerd kunnen worden
  • digitale catalogi/ promoties of een webshop

Extra’s, zoals een tablet voor wie orders wil registreren in de Trade Fair POS, zijn handig maar niet essentieel.

Wat moet ik weten i.v.m. brandwerende doeken?

De aangeboden doeken zijn voorzien van een certificaat ‘vlamvertragend’. Bij hergebruik van de doeken moet het certificaat ter beschikking worden gehouden. Indien ander materiaal gebruikt wordt kan dit met vlamvertragend product behandeld worden. Breng steeds een bewijs mee dat het materiaal behandeld is.

Wat zijn de richtlijnen voor gepersonaliseerde banners?

Hier vind je alle instructies.

Transacties & betalingen

Wat zijn de betaalmogelijkheden op een beurs?

We hebben ze voor je opgelijst. Bekijk hier het schema.

Hoe kan ik de persoonlijke aankopen van mijn werknemers tijdens een beurs financieren?

Voor de Belgische virtuele bedrijven zorgt COFEP naar goede gewoonte voor financiering van persoonlijke aankopen om:

  • ervoor te zorgen dat er voldoende transacties kunnen zijn
  • te voorkomen dat trainees niet kunnen reageren op een aanbod wegens geldgebrek

Een bedrag van 4000 € per trainee zoals geregistreerd in Basic Bank zal gestort worden op de personeelsrekening een week voor de beurs.